دومین روز اعتصاب غذای روناک صفازاده و فاطمه گفتاری

اخبار روز » همزمان با خطر اعدام احسان فتاحیان زندانی سیاسی در زندان سنندج، موج اعتصاب غذا زندان های چندین شهر کردستان را فرا گرفته است. اعتصاب غذا از دو روز پیش توسط احسان فتاحیان آغاز شد و دیگر زندانیان سیاسی به تدریج به او پیوسته اند.

بنابر گزارش فعالین سیاسی و سایت های کردی، طبق تازه ترین اخبار از روز دوشنبه عده ای از زندانیان در شهر ارومیه در آذربایجان غربی نیز به حمایت از اعتصاب غذاکنندگان در زندان سسندج اقدام کرده و اعتصاب غذای نامحدودی را آغاز کرده اند.

دومین روز اعتصاب غذای روناک صفازاده و فاطمه گفتاری

در پی ابلاغ اجرای حکم اعدام احسان فتاحیان که قرار است روز چهارشنبه صورت گیرد, روناک صفازاده و فاطمه گفتاری (مادر یاسر گلی) دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند. اعتصاب غذای زندان زنان سنندج پس از آن آغاز شد که نیت قوه قضاییه در راستای اجرای احکام اعدام فعالین زندان سنندج از جمله احسان فتاحیان و حبیب لطیفی آشکار شد.

سومین روز اعتصاب احسان و دومین روز اعتصاب سایر فعالین زندان سنندج

در پی ابلاغ حکم اجرای اعدام احسان فتاحیان, ابتدا خود احسان و سپس کلیه فعالین زن و مرد زندان سنندج اعتصاب غذای نامحدود را رسما آغاز کردند. اسامی فعالین اعتصاب کننده به شرح زیر است :

۱. احسان فتاحیان

۲. حبیب لطیفی

٣. عدنان حسن پور

۴. انور حسین پناهی

۵. ارسلان اولیایی

۶. جبرئیل خسروی

۷. فردین مرادی

٨. سعید سنگر

۹. سیوان رحیمی

۱۰. جهانبخش احمدی

۱۱. سیروان محمودی

۱۲. هوشیار احمدی

۱٣. بهمن سعیدی

۱۴. جهاندار محمدی

۱۵. طه احمدی

۱۶. لطف الله لطف الله پور

۱۷. ولی رستمی

۱٨. رحمت اورامی نژاد

و …

در عین حال فعالین زندان زنان سنندج با اعلام رسمی اعتصاب غذای نامحدود, به جمع معترضان به حکم احسان فتاحیان پیوستند. از جمله آنها روناک صفازاده و فاطمه گفتاری هستند.

مادر حبیب لطیفی به جمع اعتصاب کنندگان پیوست.

روز سه شنبه صغری لطیفی, مادر فعال محکوم به اعدام کورد, حبیب لطیفی, به جمع اعتصاب کنندگان معترض به حکم احسان فتاحیان پیوست.

مادر حبیب لطیفی که در اولین روز اعتصاب خود به سر میبرد, طی گفت و گویی با اتحادیه دفاع از زندانیان کرد اعلام کرد در صورت اجرای حکم اعدام احسان فتاحیان, دست به خودسوزی در مقابل دادگاه انقلاب سنندج خواهد زد. صغری لطیفی رو به مادران کورد کرد و گفت : “بیایید با پیوستن به کاروان اعتصابات, جان گرامی ترین فرزندانمان را نجات دهیم. احسان فرزند ملت است و اعدام احسان, همانا اعدام ۲۰ میلیون کورد درون مرزهای ایران است. ”

بیش از ۲۰ نفر از فعالین زندان سنندج, مبتلا به آنفولانزای خوکی اند
طبق تازه ترین اخبار واصله که از سوی پزشک زندان نیز مورد تائید قرار گرفته است, بیش از ۲۰ نفر از فعالین زندان سنندج بر اثر بی توجهی مرکز بهداشت زندان, مبتلا به آنفولانزای خوکی نوع ‌A شده اند. تعداد زیادی از این فعالین که در بندهای پاک ۱ و ۲ به سر میبرند, از جمله اعتصاب کنندگان معترض به حکم احسان فتاحیان هستند و خطر مرگ جان آنان را تهدید میکند. از جمله مبتلایان به آنفولانزا حبیب لطیفی و عدنان حسن پور گزارش شده اند.

شایان ذکر است شنبه ی گذشته حبیب لطیفی به مرکز بهداشتی در خارج از زندان اعزام شد و با استعمال ۱۲ آمپول بی حسی, نامبرده را تا حد کما بیهوش کردند. گفته می شود تاکنون مسئولین زندان اقدام به معالجه ی مبتلایان به آنفولانزای خوکی نکرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *