براندازی نرم و عضویت در کمپین یک میلیون امضا، اتهامات دو فعال حقوق زنان

خبرنامه امیرکبیر » پرونده‌ی فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی دو تن از اعضای کمپین یک میلیون امضا در شهر قم کماکان در شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای انقلاب قم در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

این دو فعال حقوق زنان در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه امسال توسط ماموران امنیتی دستگیر و در روز سوم بازداشت، اتهامات براندازی نرم، تبلیغ علیه نظام و عضویت در کمپین یک میلیون امضا به آنها تفهیم شد. مریم بیدگلی و فاطمه مسجدی پس از ۱۳ روز با صدور قرار وثیقه‌های ۲۰ میلیونی از زندان لنگرود قم آزاد شدند. نامبردگان با گذشت ۹ روز از زمان بازداشت از بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان قم به زندان مذکور منتقل شده بودند.

شایان ذکراست که هیچ یک از اتهامات براندازی نرم و عضویت در کمپین، در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ عنوان مجرمانه نداشته و جرم محسوب نمی شوند و با گذشت بیش از از ۵ ماه از زمان تحقیق و عدم ارایه ادله‌ی کافی جهت اثبات اتهامات،‌ قرار منع تعقیب در خصوص ایشان صادر نشده است.

گفتنی است بخش زیادی از وسایل شخصی این فعالان که در زمان بازداشت توسط ماموران امنیتی ضبط شده تاکنون و با وجود مراجعات مکرر و درخواست کتبی به ایشان عودت داده نشده است.

کمیته گزارشگران حقوق بشر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *