سندی دیگر در محکومیت رژیم اسلامی / اکرم مهدوی در انتظار اعدام

روزنه » اکرم مهدوی را بسیاری امروز می شناسند. او در زندان اوین ٬ لحظات آخر عمر خود را میگذارند و دخترش در بیرون زندان میلرزد و از همه میخواهد کاری کنند٬ مادر درمند او اعدام نشود.

اکرم کیست؟ چرا میخواهند یک روز بعد از روز جهانی علیه اعدام ٬ یکشنبه ۱۱ اکتبر او را اعدام کنند.

او متولد ۱۳۵۴ در ایران است. ۱۳ ساله بوده که به اجبار تن به ازدواج با پسر دائی اش میدهد و حاصل این ازدواج تنها فرزند اکرم است . سپس همسر اولش با یک زن دیگر آشنا میشود و او را طلاق میدهد. ازدواج دوم اکرم باز به اجبار و بقول خودش ” دو سیلی میخورم و تن به ازدواج میدهم” ٬ با مردی است که پنجاه سال از او بزرگتر بوده و دو همسر دیگر داشته است. هشت سال زندگی اکرم با این مرد٬ توام است با تحقیر و اذیت و آزار و دو بار درخواست طلاق او طبعا در شرایطی که زنان در ایران حق طلاق ندارند و باید بسوزند و بسازند٬ نتیجه ای نمیدهد. ادارات مربوطه او را به تمکین دعوت میکنند و او بعد از آشنایی با یک پسر جوان و در شرایطی بحرانی٬ به قتل همسر هفتاد و چهار ساله اش دست میزند.

اکنون حکومت اسلامی ایران مقدمات به قتل رساندن این زن را فراهم میکند. زنی که خود قربانی مردسالاری و زن ستیزی بوده و متاسفانه در شرایطی بحرانی٬ به قتل یک نفر دست زده است. اکرم را قرار است روز یکشنبه با بهنود شجاعی و تعداد دیگری اعدام کنند.

کمیته بین المللی علیه اعدام یکبار دیگر اعلام میکند که اعدام قتل عمد دولتی است و نباید هیچکس را به هیچ بهانه و دلیلی اعدام کرد. ما از همگان دعوت میکند به این رفتار سبعانه و وحشیانه جمهوری اسلامی ایران اعتراض کنند.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۷ اکتبر ۲۰۰۹

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *