حمایت از نامزدی شادی صدر برای جایزه ساخاروف برای آزادی اندیشه / نامه به پارلمان اروپا

خوشحالیم که شادی صدر حقوقدان فمینیست و یکی از چهره های شاخص جنبش زنان در ایران در زمره سه نامزد دریافت جایزه ساخاروف برای آزادی اندیشه قرار دارد. امیدواریم که اهدای این جایزه به او بار دیگر توجه جهانیان را به مقاومت آزادی خواهانه ای که از همان فردای روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران شکل گرفت جلب کند.

سرکوب جنسیتی در مرکز طرح ایدولوژی ساختن از مذهب قرار دارد. اسلام گرایان حاکم از همان ابتدا تحمیل حجاب به زنان و جداسازی جنسیتی را در دستور فوری کارخود قرار دادند و با تکیه بر قانون شرع به تبعیض جنسیتی تقدس بخشیدند. زنانی که به این سیا ست ها نه گفتند به شیوه های گوناگون و با همکاری زنان و مردان حزب الله سرکوب شدند. اما مقاومت زنان کاهش نیافت. برعکس ، با شکست آشکار طرح اسلامی سازی جامعه هر روز بخش های وسیع تری از آنان به صف مخالفان حکومت اسلامی پیوستند. نسل جوانی که در سی ساله اخیر بالید در شرایط فشار و سرکوب راه های تازه ای برای بیان خواست آزادی و برابری یافت و فمینیسم که از جانب حاکمان جرم تلقی می شد در صفوف این نسل بالید.

زنان در جنبش اعتراضی گسترده مردم در ایران که با وجود بالاگیری سرکوب همچنان ادامه دارد حضوری شاخص دارند. امروز فعالان جنبش فمینیستی و نیز دیگرجنبش های مدنی، کارگران، دانشجویان، معلمان، دانشگاهیان، روشنفکران و هنرمندان بیش از پیش در خطر بازداشت و زندان قرار دارند. تبلیغات تهدید آمیز حاکمان نشان از یورشی برنامه ریزی شده به دانشگاهها دارد و هر روز خبر بازداشت یا محرومیت عده ای از دانشجویان را می شنویم.

در چنین شرایطی مقاومت آزادی خواهانه در ایران نیاز به حمایت بین المللی دارد. اهدا جایزه ساخاروف به شادی صدر گامی در این جهت است. ما اعضای ” شبکه بین المللی همبستگی بامبارزات زنان ایران” از نامزدی شادی صدر حقوقدان فمینیست ایرانی و مدافع فعال حقوق بشر حمایت می کنیم و امیدواریم که اعطای این جایزه به او توجه جهانیان را بیش از پیش به مبارزه مردمی در ایران بر ضد دیکتاتوری و به اهمیت نقش زنان در این مبارزه و خواست آزادی و برابری آنان جلب کند.

جمعی از زنان فعال در شبکه بین المللی همبستگی با مبارزات زنان ایران:

١- پروین ابراهیم زاده – آلمان۲-الهه امانی- آمریکا ۳- پریسا احمدیان- آلمان ۴-ایراندخت انصاری- فرانسه -۵ مهشید پگاهی- آلمان ۶- آنا آسیه پاک- فرانسه ۷- پروین ثقفی- آلمان ۸- میهن جزنی- فرانسه ۹-عاطفه جعفری- آلمان ۱۰- قدسی حجازی- آلمان ۱۱- آذر خونانی-آمریکا ۱۲- پروانه سپهر- انگلستان -۱۳ گیتی سلامی- آلمان ۱۴- شهلا شفیق-فرانسه ۱۵- الهه صدر- آلمان ۱۶- ژاله طالب حریری- آلمان ۱۷- شهلا عبقری- آمریکا ۱۸- منیره کاظمی- آلمان ١۹- گیتی عدالتی- آلمان -۲۰ اکرم موسوی- آلمان ۲١- صبری نجفی-ایتالیا ۲۲- ناهید نصرت- آلمان ۲۳- شهین نوائی- آلمان -۲۴- مژده نورزاد- آلمان-۲۵- فهیمه فرسایی- آلمان

دیگر فعالان حقوق زنان همراه با این حمایت :

۱- شهنازبیا ت- آلمان ۲- شیرین پردر- آلمان ۳- فردوس تاج الدینی – آلمان ۴- هایده ترابی- آلمان ۵- ماریا رشیدی- سوئد ۶- اقدس شعبانی- آلمان ۷- مریم عظیمی – آلمان ۸ – شهیده مهاجر- فرانسه

این نامه تا ۶ اکتبر ۲۰۰۹ به پارلمان اروپا فرستاده میشود. برای حمایت از نامه میتوانید نام و کشور محل سکونت خود را به آدرس زیر ایمیل کنید:

iran.women.solidarity@googlemail.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *